GhiduriUtileVanzari Imobiliare

Ce acte trebuie cand vinzi un apartament

acte vanzare apartament

Documentele necesare din partea propietarului la vanzarea unui apartament sunt urmatoarele:

  • carte de identitate
  • act de propietate
  • extras de carte funciara
  • cadastru si intabulare
  • certificat de performanta energetica
  • certificat de atestare fiscala
  • adeverinta de la asociatia de locatari
  • ultimele facturi de utilitati cu index citit
  • extras de cont

Acum sa le luam pe rand sa vedem ce este fiecare document din lista si de unde se obtine.

Actul de propietate este actul prin care vanzatorul a cumparat la randul sau imobilul. De obicei acesta are forma unui contract de vanzare-cumparare, dar exista si exceptii.

Extrasul de carte funciara va fi eliberat notarului de catre OCPI la cererea acestuia dar costul va fi suportat de catre vanzator. Acesta are o valabilitate de zece zile.

Documentatia cadastrala este eliberata de OCPI si ar trebui sa fie prezente, in caz contrar se pot obtine cu costuri destul de ridicate insa, mai ales la urgenta.

Certificatul energetic se face de catre un auditor energetic, de obicei este gata de pe o zi pe alta iar pretul sau variaza in functie de numarul de camere al apartamentului. Valabilitatea acestuia este de zece ani.

Fiscalul sau certificatul de atestare fiscala se elibereaza in mod gratuit de catre administratia financiara a judetului de care apartineti. Acesta este un document care atesta ca nu aveti datorii la administratia financiara, fiind eliberat pe loc.

Adeverinta de la asociatia de propietari este un document elibera de asociatie in urma cererii dumneavoastra. In acesta trebuie specificat ca propietarul nu are datorii la asociatie. Adeverinta trebuie sa aiba stampila asociatiei, semnatura administratorului dar si a presedintelui asociatiei de locatari.

Desi nu aveti obligativitatea legala, in contractul de vanzare va fi stipulat faptul ca sunteti la zi cu plata utilitatilor si unii notari vor solicita sa aduceti si ultimele facturi achitate (facturi de energie electrica si gaze naturale).

Extrasul de cont este necesar la redacatarea contractului si la virarea contravalorii imobilului de catre cumparator. Din nou, nu este o obligatie legala insa multi notari solicita si acest document.

Singurul document necesar cumparatorului este cartea de identitate.

Un comentariu la „Ce acte trebuie cand vinzi un apartament

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *